maandag 18 augustus 2008

Newlyweds

Zaterdag 16 augustus was "onze dag". Zonder al te veel ophef zijn we om 11 uur getrouwd in het stadhuis van Leuven. Vooraf werd er thuis een glas gedronken en verzameld voor de mensen die niet thuis zijn in Leuven (vooral mijn familie dus). Van daaruit ging het dan in bescheiden kolonne naar het stadhuis. Daar ontmoetten we de familie van Liesbeth zodat we samen de ceremonie op het gemeentehuis konden bijwonen. Bij het buitenkomen werden we op de Grote Markt nog aangenaam verrast door Moni, Katrien en Inge die trouwens nog een opdracht in petto hadden. We moesten een hart uitknippen uit een spandoek en daarna moest ik Liesbeth door het hart dragen. Mijn eerste reactie was: "Gelukkig dat ik dat niet op voorhand wist, ik zou het besterven van de stress waarschijnlijk". Aangezien ik alles behalve een "stoere rambo" ben, was ik dan ook heel blij dat dit vlot verliep zonder ongelukken. Dit alles onder het toeschouwend oog van tientallen voorbijgangers natuurlijk. De foto's van onze fotograaf Paul en enkele aanwezige collega's hebben jullie alvast nog tegoed.

Van het stadhuis gingen we dan naar restaurant Entre Nous in de Naamsestraat voor een gezellig etentje met de naaste familie. Ook daar was ons uitgangspunt: bescheiden maar gezellig. We zijn achteraf gezien heel blij dat we ons gevoel gevolgd hebben en de hele dag ingevuld hebben op onze manier zonder ons te laten leiden door tradities en publieke opinie. Kortom, alles verliep heel rustig maar in het aangename gezelschap van familie en enkele naaste vrienden. We hebben dan ook helemaal geen spijt dat we niet gekozen hebben voor een traditioneel avondfeest met veel genodigden. Onze kaars was namelijk zo goed als uit toen we in de late namiddag thuiskwamen.

Dat laatste had misschien alles te maken met het onverwachtse initiatief van Moni en Udo de avond voordien. We kregen vrijdagavond rond zes uur namelijk telefoon van Moni om te zeggen dat we niet mochten eten en dat we een half uurtje later zouden worden opgepikt. Liesbeth vertrok dan later met Moni en enkele "buikdansvriendinnen" naar het Chesscafé, Udo en ik zakten of naar een restaurant op de Oude Markt. Ook hier weer geen wilde excessen, maar een rustig en gezellig etentje. Uiteraard werd het dan toch weer later dan voorzien eer we in ons bed lagen. Moni en Udo: bij deze nog eens bedankt voor jullie verrassingen en voor de gezellige avond! Uiteraard ook voor de hele familie, Dimi, Naomi en Paul: dikke merci voor de gezellige dag en jullie hulp en steun!

Al bij al dus een heel geslaagd weekend dat we uiteraard niet snel zullen vergeten. Nu gaan we allebei nog twee weken aan het werk en dan vertrekken we naar Frankrijk voor twee weken welverdiende rust. Mijn surfpak hangt in ieder geval al klaar...


Tot slot voor de volledigheid nog over bijgevoegde foto's. Allebei werden ze belicht met een Metz MZ54 reportageflits op een statiefje, voorzien van een witte paraplu. Als ik me niet vergis, werd er geflitst op 1/4e flitskracht. Sluitertijd was 1/250 om het omgevingslicht zoveel mogelijk uit te schakelen, ISO 100 voor dezelfde reden.

Tot de volgende!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was een plezier om jullie mee te verrassen op jullie trouwdag en vrijgezellenavond!

Groetjes,


Katrien

Anoniem zei

Proficiat met jullie huwelijk èn de aankomende gezinsuitbreiding!

Groetjes,
Kris