dinsdag 12 augustus 2008

Inspiratie

Ik heb het hier al eerder gehad over Chase Jarvis, een Amerikaans fotograaf die me mateloos intrigeert. Niet alleen vanwege de schitterende fotografie, maar gewoon om de manier waarop hij bezig is met zijn zaak. Wat marketing en profilering betreft heeft hij ideeën waar veel mensen van kunnen leren. Dat is trouwens iets wat me al vaker opgevallen is: Amerikanen, of toch minstens de Amerikaanse fotografen die mij interesseren, zijn geboren "businessmen". Veel mensen hoor je beweren dat de Amerikanen altijd vriendelijk zijn maar oppervlakkig of "shallow". Geen idee of dat waar is of niet, maar zichzelf verkopen kunnen ze in elk geval. Ik vind dat dat vaak in contrast staat tegen onze Belgische bescheidenheid. Net daarom probeer ik deze Amerikaanse collega's hun visie te begrijpen, in de hoop geregeld iets van hen te kunnen opsteken. Hieronder vind je een video van een lezing die Chase Jarvis gaf bij Photoshelter. Het filmpje loopt maar liefst een uur, dus neem eerst een drankje en wat popcorn. Vergeet ook zeker je notaboekje niet!

Mensen voor wie fotografie maar matig interessant is, kunnen best passen want ze kunnen hun tijd waarschijnlijk beter gebruiken...


Trouwens, het ding is wel in het Engels, maar dat zou je wel gemerkt hebben.

1 opmerking:

Freelance fotograaf Jürgen Doom zei

idd, hier haal je inspiratie uit. Naast zijn "marketing skills" blijft hij hoe dan ook een goed fotograaf