woensdag 30 juli 2008

Rock Herk

Ik moet toegeven dat ik toch enigszinds met lood in de schoenen richting festivalterrein vertrok gisteren. Hier in Leuven regende het pijpenstelen en mijn 'rock and roll'-dagen van ploeteren in de modder voor een of ander optreden zijn intussen reeds lang vervlogen. Groot was dan ook mijn verwondering (en mijn blijdschap) toen ik zag dat in Herk-de-Stad van regen geen sprake was, integendeel: stralende zon, lekker warm en volop sfeer op de wei. Het duurde dan ook niet lang na het parkeren van de auto of ik stond lustig te fotograferen voor het hoofdpodium. Een selectie van foto's vind je hier op mijn website. De relatief onverwachtse maar door mij verhoopte aanwezigheid van kameraad Dimi kon de vreugde alleen maar groter maken. Voor mij trouwens eindelijk de gelegenheid om eens kennis te maken met zijn vrouw en kroost! Dochter Renee had in ieder geval vanaf het eerste moment mijn hart gestolen!





Trouwens, van Dimitri zal je nog vaker horen, want we hebben besloten om wat vaker samen te komen en meer bepaald om te fotograferen. Bedoeling is om samen te werken rond een vast thema, maar meer hierover ongetwijfeld later (of 'hoe zorg ik ervoor dat ik altijd een onderwerp heb om over te bloggen!').


Om af te sluiten en zoals vrijdag beloofd de technische gegevens van bijgevoegde foto's: sluitertijd 1/750, diafragma f8, ISO 800 (ja ok ja, niet aan gedacht om die omlaag te halen na het laatste optreden, ja Michel JA!). Nabewerking in Lightroom: omzetting naar zwart/wit, opwarmen van de kleuren en aanbrengen van vignet.





Geen opmerkingen: