woensdag 30 juli 2008

Het begin van mijn blog

Eerst en vooral: waarom in godsnaam een blog? Wel, ik kon het gewoon niet laten. Al maandenlang volg ik met argusogen niet alleen de blog van collega fotograaf Bert Stephani, maar ook die van enkele Amerikaanse fotografen zoals Chase Jarvis, Joe McNally, David Hobby, Scott Kelby, Dave Cross,... Wat ik in eerste instantie beschouwde als een 'gewoon online dagboek' waarvan ik het nut niet inzag, heb ik intussen weten te waarderen als een ongelooflijk krachtig medium en een onuitputtelijke bron van informatie. Niet dat ik mezelf op gelijke hoogte stel als voorgenoemden, verre van. Maar het gebeurt de laatste tijd nu eenmaal geregeld dat ik foto's maak die ik eigenlijk online wil zetten, maar waarvoor ik geen geschikte categorie heb op mijn website. Het maken van een 'Allerlei'-categorie vind ik te inspiratieloos voor woorden, dus een rasechte blog (of weblog) dringt zich op!
Wat mag je hier zoal verwachten in de toekomst? Wel zoals gezegd: foto's die ik nergens anders kwijt kan/wil, maar ook dingen die me overkomen zijn, weetjes, links naar toffe websites die ik tegenkom en in de mate van het mogelijke ook technische info over hoe ik bepaalde foto's gemaakt heb (belichting, camera-instellingen,...). Wat dat laatste betreft een goed voornemen: ik zal proberen bij elke foto op zijn minst de camera-instellingen en lichtopstelling (indien van toepassing) mee te geven.
Trouwens: nu ik toch met de goede voornemens bezig ben (het lijkt wel Nieuwjaar): het is uiteraard de bedoeling dat er regelmatig nieuwe posts komen. Hoewel 24 uur nu soms al te weinig lijkt in een dag, beloof ik op mijn plechtige-communicanten-zieltje uiterst hard mijn best te zullen doen ;-)
Meer dan genoeg tekst voor vandaag lijkt me. Morgen ben ik van de partij op Rock Herk, niet alleen om nog eens toe te geven aan wat jeugdsentiment, maar eens te meer om mijn portfolio concertfotografie wat aan te dikken.
Tot binnenkort!

Geen opmerkingen: