zaterdag 9 mei 2009

Flightsimulator


Heel even in het helemaal-niet-fotografie-gerelateerd hoofdstuk...  

Als je de kans krijgt om een uurtje door te brengen in een vluchtsimulator van een Boeiing 737 NG, dan laat je die kans NIET liggen!  Dat deed ik dan ook niet en profiteerde dus van een unieke kans om ook eens een 737 aan de grond te zetten.  Al bij al een geslaagde poging.  De 'captain' ontfermde zich over landinggear, flaps en powersettings, dus ondergetekende hoefde enkel te sturen.  Cruise flight en basic manoeuvres vielen mee, zelfs het intercepteren van de aanvliegroute was nog te doen.  Corrigeren tijdens final approach was andere koek.  Laat het dan ook een wonder heten dat ik zelfs OP de runway terecht kwam en niet ernaast.  Het afronden van de landing of "flare" was voor verbetering vatbaar, maar ik heb dan ook nul komma nul ervaring...

Toffe ervaring, maar laat ons zeggen dat ik al bij al toch beter te betrouwen ben met een fototoestel in de hand dan met een stuurknuppel...

Roeland, switching off.

1 opmerking:

Dimi zei

Allé jong, ik zie ons al naar de andere kant van de wereld vliegen.... :-)