woensdag 13 mei 2009

De Wingerd

Hoog tijd om nog eens wat commercieel werk hier te tonen.  Geen kinderportretten deze keer, maar een onderwerp dat altijd stil zit:  het gebouw van De Wingerd, een nagelnieuw Woon en Zorgcentrum in Leuven.  Nieuw gebouw wil dus zeggen:  nood aan nieuwe foto's.  En daar zorg ik met plezier voor.  Bij deze enkele foto's die mijn persoonlijke voorkeur wegdroegen...  Jammer genoeg zijn de beelden die fotografisch gezien het sterkst zijn, niet altijd even geschikt in het kader van de opdracht.  Zo wil men in dit geval uiteraard foto's waarop het gebouw herkenbaar is, dus al te grafische en abstracte beelden vallen vaak af, terwijl die net mijn persoonlijke voorkeur hebben...  Kwestie van een gulden middenweg te vinden dus tussen persoonlijke stijl en commerciële overwegingen...  Vaak kruipt er daardoor in de beeldselectie bijna even veel tijd als in de opnames zelf.  

Enkele maanden geleden stonden hier trouwens al enkele foto's van hetzelfde gebouw.  Maar nu waren een aantal werkzaamheden die toen nog in aanbouw waren klaar, vandaar deze tweede opdracht voor dezelfde klant.

Bij deze mijn persoonlijke selectie, dus niet de uiteindelijke selectie voor de klant.







Hef fun ;-)

Roel

3 opmerkingen:

Freelance fotograaf Jürgen Doom zei

mooie strakke reeks!

Stippelmans Dimi zei

Laatste drie beelden zijn echt knap. Hou van de abstractie daarin en kan mij voorstellen dat klant daar toch ook tevreden over is...

Roeland zei

Jürgen en Dimi, bedankt voor de reacties! Keep shooting...